Tilaus- ja toimitusehdot – FIMT verkkokauppa
1. Yleistä
FIMT Finnish Institute of Manual Therapy 3487202-6 (myöhemmin myyjä) myy palveluita ja fyysisiä oheistuotteita yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa ja EU/ETA-alueella.
Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat kaikkia verkkokaupasta tehtyjä tilauksia ja ostoja. Pidätämme oikeuden ehtojen ja hintojen muutoksiin. Asiakkaan tulee tutustua tilaus- ja toimitusehtoihin ennen tilauksen ja oston tekemistä.
Verkkokaupan asiakastietoja käsitellään luottamuksellisesti, asiakastietoja ei luovuteta kolmannelle osapuolelle.
Toimitusehdot ovat voimassa 11.12.2024 lukien.
2. Tuotteet ja hinnat
Kaikki hinnat verkkokaupassa on ilmoitettu euroissa (€) ja niihin lisätään arvonlisävero (ALV). Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Verkkokaupassa myytävät tuotteet sisältävät tuotekuvaukset ja tilaus- ja toimitusehdot.
3. Tilaaminen
Tilaaminen tapahtuu verkkokaupan kautta lisäämällä halutut tuotteet ostoskoriin ja täyttämällä tarvittavat laskutustiedot kassalla. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Vahvistamalla tilauksen hyväksyt nämä tilaus- ja toimitusehdot, tuotteiden ja/tai palveluiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Vaihtoehtoisesti asiakas voi ottaa yhteyttä info@fimt.fi ja kysyä muita maksutapavaihtoehtoja (esim. muu osamaksu tai varausmaksu + loppulasku-malli).
4. Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja myyjän välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/
Muiden erikseen sovittavien maksutapavaihtoehtojen (esim. muu osamaksu tai varausmaksu + loppulasku-malli) kohdalla maksaminen tapahtuu laskutuksella.
5. Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Siirto, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit sekä Alisa Lasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja myyjän välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Myyjä voi poissulkea tässä mainittuja eri maksutapavaihtoehtoja.
Muiden erikseen sovittavien maksutapavaihtoehtojen (esim. muu osamaksu tai varausmaksu + loppulasku-malli) kohdalla maksaminen tapahtuu laskutuksella.
5. Fyysisten tuotteiden toimitustavat, -kulut ja -aika
Myyjä toimittaa fyysisiä tuotteita seuraavilla toimitustavoilla:
- Posti: Paketti noudettavissa lähimmästä postitoimipisteestä.
- Muut tuotteet (koulutusten ladattavat materiaalit): Lähetetään sähköpostitse tai ne ovat saatavilla verkkokaupassa tilauksen jälkeen.
Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-7 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Toimituskulut näkyvät ostoskorissa ennen tilauksen vahvistamista, ja ne määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan.
6. Palveluiden ja sähköisten tuotteiden toimitustavat, -kulut ja -aika
Verkkokaupasta ostettavat koulutukset myydään palveluna. Palvelun oston jälkeen asiakas on oikeutettu palvelun kuvauksessa esitettyyn palveluun (huomioi peruuttamisoikeus ja -ehdot ja palautukset).
Palvelut ja sähköiset tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti välittömästi tilauksen ja maksun vahvistamisen jälkeen. Verkkokaupasta ostettu palvelu on asiakkaan käytössä palvelun kuvauksessa määriteltyjen tietojen (esim. koulutuksen ajankohta) mukaisesti (huomioiden palveluiden peruuttamisoikeus ja -ehdot ja palautukset).
7. Peruuttamisoikeus ja -ehdot ja palautukset
Palveluiden toimituksessa myyjä pidättää oikeuden perua palvelun tai siirtää palvelua. Mikäli palvelu peruutetaan myyjän toimesta asiakas on oikeutettu täyteen hyvitykseen palvelun hinnasta. Palvelua voidaan siirtää myyjän toimesta sellaisissa tapauksissa, joissa myyjä ei voi toimittaa palvelua täysimääräisenä, kuten esimerkiksi koulutukseen varatun kouluttajan sairastumisen tilanteissa tai muun sellaisen esteen ollessa käsillä, joka estää palvelun tuottamisen. Myyjän siirtäessä palvelua asiakas on oikeutettu saamaan saman tai vastaavan arvoisen palvelun.
Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukaisesti yleinen oikeus peruuttaa tilauksensa 14 päivän kuluessa ostosta (palvelut ja oheistuotteet) vastaanottamisesta. Palveluissa palvelusopimus alkaa, kun myyjä on vastaanottanut palvelun maksun. Tuotteissa sopimus alkaa, kun myyjä on vastaanottanut tilauksen.
Peruuttamisoikeus ei koske palveluita, jotka ostetaan neljä (4) viikkoa ennen palvelun alkua (esim. koulutuksen ensimmäistä päivää). Näissä tapauksissa noudatetaan peruutusehdoissa kuvattavia ehtoja toimistomaksun ja palvelun siirron osalta.
Peruuttamisoikeus ei koske sähköisesti toimitettavia tuotteita, kuten verkkokoulutuksia, mikäli toimitus on jo aloitettu ja/tai palvelu on otettu käyttöön.
Palautettavan fyysisen oheistuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Palautuksesta tulee ilmoittaa sähköpostitse (info@fimt.fi) ennen tuotteen lähettämistä takaisin.
Palveluiden (esim. koulutus) yleiset peruuttamisoikeus ja -ehdot ovat seuraavat:
- Palvelun oston yhteydessä tapahtuva ilmoittautuminen on sitova. Ostettua palvelua voidaan siirtää ohessa esitettävin ehdoin muttei perua.
- Palveluja koskeva maksu maksetaan kokonaisuudessaan verkkokauppaoston yhteydessä asiakkaan valitsemalla maksutavalla.
- Yli 450 €:n hintaisen palvelun hintaan kuuluu aina varausmaksu 376,50€ (300€+alv 25,5%), joka maksetaan verkkokauppaoston yhteydessä palvelun osana tai erikseen sovittaessa laskulla eräpäivään mennessä. Varausmaksua ei palauteta (pl. asiakkaan peruuttaessa palvelun oston 14 päivän kuluessa ostosta).
- Alle 450 €:n hintaisen palvelun hintaan kuuluu aina varausmaksu 163,15€ (130€+alv 25,5%), joka maksetaan verkkokauppaoston yhteydessä palvelun osana tai erikseen sovittaessa laskulla eräpäivään mennessä. Varausmaksua ei palauteta (pl. asiakkaan peruuttaessa palvelun oston 14 päivän kuluessa ostosta).
- Erikseen asiakkaan ja myyjän kesken sovittavien laskutettavien (esim. varausmaksu + loppulasku tai muu osamaksukäytäntö, joka ei ole Visma Payn välittämä) palveluiden tulee olla maksettuna kokonaisuudessaan viimeistään kaksitoista (12) viikkoa ennen palvelun alkua (esim. ensimmäistä koulutuspäivää) ellei toisin sovita.
- Palvelua koskeva maksu voidaan siirtää kokonaisuudessaan koskemaan toista palvelua aina siihen saakka, kunnes ostetun palvelun alkuun on kahdeksan (8) viikkoa. Palvelun siirrosta tai peruutuksesta tulee ilmoittaa sähköpostitse info@fimt.fi ja sopia minkä toisen palvelun tilalle palvelu siirretään.
- Siirretty palvelumaksu tulee käyttää vaihtoehtoisessa palvelussa yhden (1) vuoden sisällä ellei toisin sovita myyjän ja asiakkaan välillä.
- Asiakas voi kulutta luovuttaa ostetun palvelun toisen henkilön käytettäväksi kahdeksan (8) viikkoa ennen palvelun alkua. Näissä tilanteissa tarkastetaan palvelun pohjavaatimukset (mm. koulutustason riittävyys), joiden täytyy olla riittävät suhteessa palvelun pohjavaatimuksiin, jotta palvelu voidaan siirtää toisen henkilön käytettäväksi.
- Mikäli asiakas siirtää ostetun palvelun neljän (4) viikon sisällä ennen palvelun alkua, peritään palveluun kuuluvan varausmaksun lisäksi yli 450 €:n hintaisen palvelun kohdalla 163,15€ (130€+alv 25,5%) ja alle 450 €:n hintaisen palvelun kohdalla 100,40€ (80€+alv 25,5%) toimistomaksu. Toimistomaksua ei peritä sairaustapauksissa, joissa asiakas toimittaa lääkärin sairaustodistuksen (A-todistus tai vast.). Sairaustodistus tulee toimittaa kolmen (3) vuorokauden sisällä peruutusilmoituksesta, muutoin toimistomaksu peritään.
- Eräissä palveluissa peruuttamisoikeus ja -ehdot voivat poiketa tässä määritellyistä, näiden osalta poikkeavat ehdot esitetään kokonaisuudessaan palvelun kuvauksessa ja tuotetiedoissa.
8. Reklamaatiot
Jos tuote on viallinen tai toimituksessa on tapahtunut virhe, pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse (info@fimt.fi). Pyrimme korjaamaan virheen mahdollisimman nopeasti.
Myyjällä on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (info@fimt.fi). Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
9. Asiakaspalvelu
Jos asiakkaalla on kysyttävää tilaamiseen tai toimitukseen liittyen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme:
- Sähköposti: info@fimt.fi
- Puhelin: 0405388412
10. Muut ehdot
Myyjä ei vastaa ylivoimaisesta esteestä (force majeure) johtuvista viivästyksistä, toimitusongelmista tai palvelun tuottamiseen liittyvistä . Varaamme oikeuden rajoittaa tuotteiden ja palveluiden myyntiä erityistapauksissa. Kaikki riitatilanteet ratkaistaan Suomen lain mukaisesti.